Adverteren op Facebook in regio Eindhoven: gericht lokaal adverteren!

Het adverteren op Facebook (Facebook Ads) kan enorm interessant zijn.
Want, net als bij Google’s AdWords kun je héél gericht op precies uw doelgroep selecteren. Stel uw klanten komen uit de regio Eindhoven, dan biedt Facebook de mogelijkheid dat uw advertentie ook alleen zichtbaar is voor mensen uit de regio Eindhoven.

adverteren-op-facebook

Adverteren van ‘extra’ naar absolute ‘must’

Bij veel bedrijven is er een groot misverstand rondom actief zijn op Facebook. Nog niet zo lang geleden werden de berichten die je als bedrijf plaatste, netjes aan je fans / volgers getoond. Adverteren was alleen nodig om nieuwe fans te werven.

Dat is niet meer zo. Facebook is een beursgenoteerd bedrijf en wil advertentie inkomsten genereren. En dus sinds enige tijd, worden dit soort berichten NIET meer in aan uw fans / volgers getoond, tenzij het bericht betaald ‘gepromoot’ wordt (oftewel; adverteren). Kortom, als bedrijf actief op Facebook? Dan is Facebook Ads (adverteren) een absolute must.

De mogelijkheden: van tekst, promotie tot video

Als u wilt adverteren op Facebook kan dat op verschillende manieren. Zo kan een bedrijf haar berichten (post) betaald ‘promoten’ om onder de aandacht te komen bij de juiste doelgroep. U betaalt dan per ‘like’ van het bericht.

Daarnaast is het mogelijk om bijvoorbeeld de Facebook bedrijfspagina of eigen website te promoten. In dat laatste geval betaalt u per klik naar uw website. Kortom, er zijn verschillende mogelijkheden om uw doelstellingen in de campagne in te stellen.

Naast deze inzet van uw bericht als advertentie, biedt Facebook de volgende advertentie mogelijkheden:

  1. Image Ads waarbij gesponsorde afbeeldingen getoond worden
  2. Video Ads waarbij een korte video getoond kan worden (maximaal 30 seconden)
  3. Carousel Ads waarbij meerder losse afbeeldingen achter elkaar getoond worden

Kortom, enorm veel mogelijkheden om uw boodschap onder de aandacht te brengen, en een grote diversiteit aan doelgroep instellingen. Daar helpen wij u uiteraard graag mee!

Wat kost dat?

De kosten voor het adverteren op Facebook zijn gebaseerd op basis van ‘kosten-per-klik’ oftewel CPC of kosten-per-1000 vertoningen (CPM).

Vergelijkbaar als bij AdWord zijn de kosten afhankelijk van vraag-en-aanbod. Je bepaalt zelf je budget dat je maximaal uit wilt geven en vervolgens wordt aangegeven hoeveel vertoningen (CPM) of clicks (CPM) je voor het budget kunt krijgen.

Naast het advertentiebudget met u uiteraard wel rekening houden dat het aanmaken, inrichten, monitoren en optimaliseren van een advertentie campagne om enige inspanning en kennis vraagt. Maar daar helpen wij u uiteraard graag mee!

Klanten heel gericht & lokaal benaderen

Facebook biedt de mogelijkheid om uw doelgroep heel gericht te benaderen. Dat kan door naast geslacht en leeftijd ook hele specifieke interesse gebieden te selecteren (bv. interesse in ‘koken’ of ‘reizen’ etc. etc.). De advertentie kan daarnaast heel lokatie gericht in te zetten. Bijvoorbeeld door uw advertentie alleen zichtbaar te laten zijn in een straal van bv. 30 kilometer rondom Eindhoven om maar iets te noemen.

En dat maakt Facebook Ads tot een uitgelezen ‘local marketing’ kans!

Meer weten?

Interesse om te adverteren op Facebook of andere sociale media?

Vul dan vrijblijven onderstaande gegeven in:

Ik heb interesse in adverteren op:

FacebookInstagramLinkedInYouTubeTwitteroverige
workshop adverteren op social media

Uw naam (verplicht)

Uw e-mail (verplicht)

De URL van uw website(verplicht)

Wij nemen z.s.m. vrijblijvend contact met u op!

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Google Analytics en AdWords Gecertificeerd