Effectiever adverteren op LinkedIn met Native Video Advertenties

By | LinkedIn, Social Media | No Comments

Effectiever adverteren op LinkedIn met Native Video Ads

Het heeft even moeten duren….maar het lijkt erop dat LinkedIn eindelijk flinke stappen neemt op het gebied van adverteren.
Adverteren op LinkedIn is weliswaar aanzienlijk duurder dan op bv. Facebook, maar dat hoeft helemaal geen probleem te zijn al de waarde van de leads maar hoog genoeg is. Het gaat immers niet zozeer om de kosten, maar om de Return On Ad Spend (ROAS).

We weten allemaal dat adverteren met inzet van video’s doorgaans veel effectiever is dan een advertentie die bestaat uit alleen een afbeelding met wat tekst. En dus kan het adverteren op LinkedIn aanzienlijk interessanter worden nu het mogelijk is video’s in te zetten!

Matched Audiences

De videos’ kunnen vervolgens ingezet worden op de zgn. Matched Audiences van LinkedIn. Deze Audiences bestaan uit 3 hoofdgroepen; remarketing – contact targeting en account targeting.

Bij remarketing kun je de video tonen aan mensen die eerder op je website zijn geweest. Bij Contact targeting kun je de video laten zien uit mensen uit je bestaande netwerk (eventueel via .csv bestand geupload naar LinkedIn). En bij Account targeting kun je je video laten zien aan personen die werkzaam zijn bij bedrijven die buiten jouw netwerk vallen.

Omdat de meeste bedrijven nog maar weinig ervaring hebben met het adverteren op LinkedIn, is het met Video Ads echt hét moment om in te stappen en  aan de slag te gaan met adverteren op LinkedIn. Wil je hier meer over weten? Dan horen we dat graag!

Facebook Jobs als kans voor recruiters

Recruiter opgelet: Facebook Jobs biedt nieuwe kansen om vacatures te plaatsen

By | Facebook adverteren | No Comments

Facebook Jobs – naast LinkedIn een nieuwe kans om vacatures gericht onder de aandacht te brengen!

In 2017 is Facebook begonnen met het testen van een nieuwe functionaliteit: Facebook Jobs. Hierbij gaat Facebook (voor een deel-) de concurrentie aan met LinkedIn wat voor alles wat met arbeidsbemiddeling natuurlijk nog steeds hét platform is. Maar let op. Facebook biedt met Facebook Jobs een mogelijkheid om heel eenvoudig en vooral héél gericht vacatures onder de aandacht te brengen.

Voordelen voor recruiter

De voordelen van Facebook Jobs voor recruiter zien we bij Local Boost als volgt

  • zeer eenvoudig een vacature aan te maken
  • sollicitatie wordt automatisch voorzien van up-to-date contactgegevens van de sollicitant (deze gegevens komen nl. uit het Facebook profiel van de sollicitant)
  • omdat je het mail adres hebt, kun je eenvoudig in een follow up vragen om uitgebreid CV
  • …..of je stuurt direct vanuit de sollicitatie een Facebook Messenger bericht (met open-ratio’s van 80% en hoger)
  • de vacature kan net als een Facebook bericht zgn. ge-boost worden, oftewel als advertentie ingezet worden!!! En dát is heel krachtig
  • je kunt direct vanuit de sollicitatie een afspraak plannen met de ingebouwde afspraak-tool

Voordelen voor kandidaat

  • heel eenvoudig om te solliciteren; klik op vacature advertentie en al je gegevens worden automatisch toegevoegd (deze kun je uiteraard meteen aanpassen als je dat wilt)

Het kan zijn dat op dit moment (30 maart 2018) je Facebook Jobs nog niet op je bedrijfspagina bij de tabs ziet staan. Hou het dan goed in de gaten, we hebben Facebook rechtstreeks gesproken en ze geven aan dat as-we-speak Jobs na USA nu in Europa uitgerolt wordt!

Heb je vragen over Facebook Jobs en de (advertentie-) mogelijkheden om effectief kandidaten te werven? Laat het ons weten (klik hier)!

Facebook Jobs

Facebook geen engatement bait

Facebook update tegen like-en-win acties

By | Facebook adverteren, Social Media | No Comments

Facebook Update 2018: tijd van like & win is definitief voorbij!

We weten het al veel langer; de inmiddels storende ‘like en win’ acties zijn niet effectief. Sterker nog, Facebook heeft voor dit jaar aangekondigd dat ze dit soort acties willen blokkeren. Ze worden namelijk te vaak als ‘spam’ ervaren.

Facebook noemt dit soort acties ook wel ‘Engament Bait’ oftewel de Facebook gebruiker te verleiden te liken, delen, taggen of commentaar te geven met als beloning bijvoorbeeld een kans om iets te winnen. Zie hieronder een paar voorbeelden:

  • advertenties waarbij gevaagd wordt iemand te taggen (‘ken jij iemand die ook …., tag dan deze persoon’)
  • advertenties waarbij gevraagd wordt te linken of te delen
  • advertenties om in commentaar te ‘stemmen’ of andere commentaar te zetten om zo kans te maken op….

Facebook 'aas' advertenties

Kortom, mocht je nog denken dat dit soort acties succesvol zijn dan moet je beseffen dat ze niet alleen (doorgaans) niet meer werken maar zelfs door Facebook tegengewerkt gaan worden!

Is jouw bedrijf Quiz-proof?

By | Geen categorie | No Comments

De inzet van een Quiz of (persoonlijkheid-) test kan enorm effectief zijn als het om leadgeneratie gaat!
Niet alleen is de response groot maar met de juiste vragen leer je enorm veel van je doelgroep. Kennis die je slim in kunt zetten in de follow-up om van een lead een klant te maken!

Is jouw bedrijf Quiz-proof? Kom er achter door onderstaande test te doen!

De eerste Facebook Update van 2018 en de gevolgen voor bedrijven!

By | Social Media | No Comments

Het jaar is net begonnen en de eerste update van het Facebook algoritme is al weer binnen!
Wat zijn de gevolgen voor bedrijven die actief zijn op Facebook?

Kern van Facebook’s eerste update 2018

1. Vrienden eerst!

De tijdlijn gaat dit jaar compleet op de schop volgens Facebook om de gebruiker weer centraal te kunnen zetten.
De afgelopen jaren is de tijdslijn in de ogen van velen ‘vervuild’ geraakt met berichten van bedrijven en worden berichten van je vrienden en familie door deze commerciële boodschappen weggeduwd. En dat gaat veranderen!

Het algoritme (de ‘formule’ van Facebook die bepaalt welke berichten je wel / niet te zien krijgt) gaat er voor zorgen dat berichten van je vrienden / familie weer voorrang krijgen. En dan uiteraard wel die personen waar je ook daadwerkelijk het meeste interactie mee hebt. Oftewel, niet het berichtje van een verre tante waar je nooit op reageert, maar het bericht van een vriend waar je de berichten vaak van liked / voorziet van commentaar / deelt, die berichten krijgen nóg meer voorrang.

2. Lokaal nieuws krijgt voorrang

Jawel, in de geest van Local Boost zullen we maar zeggen, begrijpt Facebook dat wat in je omgeving gebeurt waarschijnlijk relevanter is dan ver weg. Lokaal nieuws, events en andere lokale mededelingen. Let wel, dit gaat stapsgewijs door Facebook uitgerold worden, maar een lokale marketing gaat op Facebook dus letterlijk voor een ‘local boost’ zorgen 🙂

En wat betekent dit voor bedrijven / bedrijfspagina’s op Facebook?

Eigenlijk heel simpel en in lijn met wat de laatste jaren al gaande is. En dat is dat het organische bereik (aantal mensen dat het bericht van je bedrijf ziet) nog veel lager zal worden. Je moet dus van hele goede huize komen met berichten die ook echt gedeeld worden, anders kun je het wel vergeten dat veel mensen je post zullen zien.

En dus? Logisch gevolg is dat je als bedrijf echt moet adverteren op Facebook om mensen te bereiken. Even heel kort-door-de-bocht heb je als bedrijfs nauwelijks iets op Facebook te zoeken als je niet bereidt bent te adverteren. Dat hoeft overigens geen probleem te zijn, want adverteren op Facebook is nog steeds het meest effectieve en goedkoopste advertentieplatform!

Local Boost Facebook Customer Chat

Nieuw: Facebook Messenger als chatbot op je website!

By | Facebook Messenger Chatbots, Leadgeneratie, Social Media | No Comments

Facebook Customer Chat

Zo heet de nieuwste functie van Facebook Messenger. Met hulp van een plug-in op je website (stukje code) kun je Facebook Messenger inzetten als chatbot op je website.

Wat is daar het voordeel van?

Deze chat functie maakt het veel gemakkelijker om met bezoekers van je website een conversatie te beginnen op een platform dat bijna iedereen heeft; namelijk Facebook. En als je Facebook hebt, heb je ook Messenger (ongeacht of je hier veel gebruik van maakt). Je bereikbaarheid is dus gigantisch.

Inzet Facebook Messenger chatbots als Marketing Automation tool

Nu denken de meeste bedrijven dat live chatten enorm veel tijd (en dus man/vrouw kracht) kost. Maar dat hoeft dus helemaal niet. Want, sinds kort kun je zogenaamde ‘Chatbots’  het gesprek grotendeels over laten nemen. Dat maakt het tot een nieuwe vorm van Marketing Automation omdat je de hele communicatie flow vooraf geautomatiseerd opgezet hebt. Dat scheelt je niet alleen enorm veel tijd, maar biedt je ook de mogelijkheid het gesprek te sturen en de richting die voor jouw bedrijf belangrijk is; lees: leads genereren!

Wil je weten hoe het werkt? Ervaar het zelf!

Om de potentie te ervaren van een Facebook Messenger Chatbot, kun je het beste simpelweg op deze linkt te klikken.

Je komt  dat in een gesprek met een Chatbot terecht waar een ‘flow’ doorloop waarbij de content die je ziet, afhankelijk is van waar je op geklikt hebt.

 

Het mes snijdt dan aan twee kanten. De bezoeker krijgt relevante informatie op basis van z’n klik gedrag. De gebruikerservaring is optimaal omdat de meeste mensen vanuit Messenger en WhatsApp gewent zijn op deze manier te communiceren. Dat werkt veel gebruiksvriendelijk dan het klikken door een website.  Voordeel voor je bedrijf is dat je in het management systeem precies ziet wie welk pad doorlopen heeft! Enorm krachtig als het om leadgeneratie gaat!

De resultaten

Daar kan ik kort over zijn. De open-ratio’s en CTR liggen bij Facebook Messenger extreem veel hoger dan bij de traditionele e-mail. Open ratio’s van boven 80% zijn eerder regel dan uitzondering.

Met name als je adverteert op Facebook is het echt de moeite waard om de advertentie niet door te laten linken naar een landingspagina maar naar Facebook Messenger. Je zult verbaasd zijn over het resultaat!

 

 

 

Local Boost Facebook Messenger Ads

Van Facebook Ad naar rechtstreeks contact in Messenger

By | SEA, Social Media | No Comments

Waarom Facebook Messenger Ads zo interessant zijn!

Facebook verandert om de haverklap haar advertentie voorwaarden en specificaties. Niet altijd even handig. Maar gelukkig staat daar tegenover dat ze regelmatig nieuwe, enorm interessante advertentie mogelijkheden bieden. Na Facebook Lead Ads, biedt Facebook nu ook de zgn. Messenger Ads mogelijkheden.

Wil je meer weten over deze geweldig krachtige manier van adverteren waarbij je bezoekers vanuit je advertentie niet naar een URL laat gaan maar rechtstreeks de conversatie aan kunt gaan in Facebook Messenger? Klik dan op deze link!