Local Boost Facebook Customer Chat

Nieuw: Facebook Messenger als chatbot op je website!

By | Facebook Messenger Chatbots, Leadgeneratie, Social Media | No Comments

Facebook Customer Chat

Zo heet de nieuwste functie van Facebook Messenger. Met hulp van een plug-in op je website (stukje code) kun je Facebook Messenger inzetten als chatbot op je website.

Wat is daar het voordeel van?

Deze chat functie maakt het veel gemakkelijker om met bezoekers van je website een conversatie te beginnen op een platform dat bijna iedereen heeft; namelijk Facebook. En als je Facebook hebt, heb je ook Messenger (ongeacht of je hier veel gebruik van maakt). Je bereikbaarheid is dus gigantisch.

Inzet Facebook Messenger chatbots als Marketing Automation tool

Nu denken de meeste bedrijven dat live chatten enorm veel tijd (en dus man/vrouw kracht) kost. Maar dat hoeft dus helemaal niet. Want, sinds kort kun je zogenaamde ‘Chatbots’  het gesprek grotendeels over laten nemen. Dat maakt het tot een nieuwe vorm van Marketing Automation omdat je de hele communicatie flow vooraf geautomatiseerd opgezet hebt. Dat scheelt je niet alleen enorm veel tijd, maar biedt je ook de mogelijkheid het gesprek te sturen en de richting die voor jouw bedrijf belangrijk is; lees: leads genereren!

Wil je weten hoe het werkt? Ervaar het zelf!

Om de potentie te ervaren van een Facebook Messenger Chatbot, kun je het beste simpelweg op deze linkt te klikken.

Je komt  dat in een gesprek met een Chatbot terecht waar een ‘flow’ doorloop waarbij de content die je ziet, afhankelijk is van waar je op geklikt hebt.

 

Het mes snijdt dan aan twee kanten. De bezoeker krijgt relevante informatie op basis van z’n klik gedrag. De gebruikerservaring is optimaal omdat de meeste mensen vanuit Messenger en WhatsApp gewent zijn op deze manier te communiceren. Dat werkt veel gebruiksvriendelijk dan het klikken door een website.  Voordeel voor je bedrijf is dat je in het management systeem precies ziet wie welk pad doorlopen heeft! Enorm krachtig als het om leadgeneratie gaat!

De resultaten

Daar kan ik kort over zijn. De open-ratio’s en CTR liggen bij Facebook Messenger extreem veel hoger dan bij de traditionele e-mail. Open ratio’s van boven 80% zijn eerder regel dan uitzondering.

Met name als je adverteert op Facebook is het echt de moeite waard om de advertentie niet door te laten linken naar een landingspagina maar naar Facebook Messenger. Je zult verbaasd zijn over het resultaat!

 

 

 

Local Boost Facebook Messenger Ads

Van Facebook Ad naar rechtstreeks contact in Messenger

By | SEA, Social Media | No Comments

Waarom Facebook Messenger Ads zo interessant zijn!

Facebook verandert om de haverklap haar advertentie voorwaarden en specificaties. Niet altijd even handig. Maar gelukkig staat daar tegenover dat ze regelmatig nieuwe, enorm interessante advertentie mogelijkheden bieden. Na Facebook Lead Ads, biedt Facebook nu ook de zgn. Messenger Ads mogelijkheden.

Wil je meer weten over deze geweldig krachtige manier van adverteren waarbij je bezoekers vanuit je advertentie niet naar een URL laat gaan maar rechtstreeks de conversatie aan kunt gaan in Facebook Messenger? Klik dan op deze link!

Local Boost: 30% zoekopdrachten is lokaal gericht

Google: mobiel verbindt klant met winkel

By | Google, local search, SEO | No Comments
Local Boost mobiel retail

Bezoek aan winkel (juist-) dankzij mobile search!

Google onderzoekt continu het zoekgedrag van consumenten. Al jaren is een explosieve toename te zien in zoekopdrachten vanaf mobiel; sterker nog mobiel is desktop al voorbij in zoekvolume. Nog steeds zijn er volksstammen aan retailers die het maar niets vinden; consumenten die op hun mobieltje op zoek zijn naar informatie. Onterecht. Want, die mobieltjes zorgen juist voor winkelbezoek!

76% bezoekt na mobiele zoekopdracht een fysieke winkel binnen 24 uur

Die weerstand is volkomen onterecht. Consumenten die op hun mobieltje op zoek zijn naar een product of dienst hebben een gerichte aankoop intentie. Want, maar liefst 76% van alle consumenten bezoekt binnen 24 uur de fysieke winkel die zie op hun mobieltje vonden na het intypen van een zoekopdracht in Google!

Kortom alle aanleiding om hoge prioriteit te geven aan het optimaliseren van mobiele vindbaarheid (mobile SEO)!

Koopintentie: 28%

76% dan is mooi. Maar kijken-kijken-niet-kopen? Nee hoor, want maar liefst 28% koopt ook daadwerkelijk. En dat is echt een heel hoog percentage!

Local Search op mobiel: 30%

Vanwege de koopintentie is het ook niet zo gek dat maar liefst 30% van alle zoekopdrachten in Google momenteel gericht is op een specifieke lokatie; oftewel een zoekopdracht waar ook een plaatsnaam ingetypt wordt. En dat maakt Lokale marketing, zeker in combinatie met ‘mobile search’ tot dé online kans voor de gemiddelde retailer. Ongeacht webshop en/of met fysieke winkel!

Wil je meer weten over dit soort kansen? Neem even contact met ons op!

 

cc

Retailomzet uit Google Shopping: +52%

By | eCommerce, SEA, SEO | No Comments
Retailomzet uit Google Shopping: +52%

Google Shopping blijft als verkoop kanaal groeien. In Q1 van dit jaar liet maar liefst een stijging zien van 52% ten opzichte van vorig jaar (US web winkels)! Al blijft met name in de US Amazone veruit de grootste.

De cijfers van technologiebedrijf Sidecar laten zien dat er steeds meer reclamebudget naar Product Listing Ads vloeit. Het is nog redelijk betaalbaar en betere plek om vraag en aanbod bij elkaar te brengen dan Google Shopping kunnen retailers zich amper voorstellen. Immers, het gaat hier om een productenzoekmachine. Hoe meer een winkelier betaalt hoe zichtbaarder hij is.

Sidecar (profiel Crunchbase) is een bedrijf dat dit biedingsproces automatiseert en vanuit die achtergrond ook goed zicht heeft op de vraag aan adverteerderszijde.

Eind vorige week publiceerde het cijfers over het eerste kwartaal van 2016. Dat betreft overwegend cijfers van webwinkels in de VS.

  • Omzet uit Product Listing Ads (PLA): +52%
  • Omzet uit mobiele PLA: +164%
  • Kliks en bestellingen: +171%
  • Return on Ad Spend: +23%

Het is aannemelijk dat deze groeitrend zich voortzet. Allereerst omdat Europese en Nederlandse adverteerders doorgaans achterlopen op Amerikaanse.

Shoppen vanaf mobiel

Google verwacht dat aan ’t einde van 2016 maar liefst 36% van alle online conversies binnen Google Shopping vanaf een mobiel gerealiseerd worden. Wie had dat pak ‘em beet 4 jaar geleden ooit gedacht.

En, los van het daadwerkelijk kopen vanaf mobiel, ligt op dit moment ook een grote toegevoegde waarde in de ondersteunde rol van mobiel binnen het aankoopproces.

Kortom, Google is al lang niet alleen maar een zoekmachine!

Google: 780 miljoen afgekeurde advertenties in 2015

By | Google, SEA | No Comments

 Google afgekeurde advertenties

780 miljoen afgekeurde Google Ads…..

Dat zal een flinke hoeveelheid omzet zijn die Google bewust misloopt. Google wil graag omzet, maar denkt ook aan de lange termijn. En dus, als je niet aan het advertentiebeleid van Google houdt, dan wordt een advertentie simpelweg afgekeurd.

Welke branches maken zich zijn ‘fout’?

Ben je nieuwsgierig over wie zich vooral schuldig maken aan een poging te wagen een advertentie te plaatsen die volgens Google niet door de beugel kan? Hier volgen de schuldigen:

  1. Vervalsers
    Google blokkeerde meer dan 10.000 websites en 18.000 accounts die een poging waagden nep-artikelen te verkopen en hier bv. Adwords voor in te schakelen.
  2. Farmacie 
    Pillendraaiers kunnen er ook wat van. Meer dan 12,5 miljoen advertenties voldeden niet aan het advertentiebeleid rondom medicijnen en farmacie. Bijvoorbeeld met misleidende claims even effectief te zijn als voorgeschreven medicijnen etc.
  3. Afval programma’s
    Je kent ze wel, de afval programma’s op websites, TellSell etc. Paar pilletjes of poedertjes en dan gaat het afvallen helemaal vanzelf. Er wordt veel geklaagd over advertenties van dit soort aanbieders, en dus is Google hier erg scherp op. Meer dan 30.000 websites werden geblokkeerd voor misleidende claims!
  4. Phishing
    Pure oplichting, websites die je inloggegevens e.d. proberen te stelen. Google blokkeerde meer dan 7.000 websites te kunnen adverteren.
  5. Software
    Ongewilde software kan je computer, tablet of telefoon enorm doen vertragen en voor veel andere problemen zorgen. Google blokkeerde meer dan 10.000 websites.

Ik zeg, goed bezig Google! Ook zonder kwade bedoelingen kan je advertentie overigens afgekeurd worden. Maar dat is simpelweg even goed kijken naar de advertentievoorwaarden van Google.