Facebook adverteren: ook de niet-betaalde berichten bepalen je kosten

Facebook Ads Update: ook niet-betaalde berichten tellen mee!

Niets zo veranderlijk als het weer. Dat geldt ook voor Facebook; iedere week zijn er belangrijke nieuwe updates. Van aanpassingen in advertentiebeleid, nieuwe advertentie mogelijkheden tot aanpassingen in algortime.

Zo ook nu. Tot nu toe stonden advertenties redelijk los van de niet-betaalde (normale) berichten op je bedrijfspagina. En, omdat die niet-betaalde berichten nauwelijks nog bereik hadden was het voor bedrijven toch minder interessant om flink actief te zijn op hun Facebook pagina. Laat staan heel snel te reageren op opmerkingen.

Ook niet-betaalde berichten hebben impact op Facebook advertenties

Daar komt nu dus verandering in. Het algoritme van Facebook kijkt nu ook naar de niet-betaalde berichten op je bedrijfspagina en vooral of er interactie is. Oftewel, als iemand een reactie plaatst op een organisch bericht, reageer je dan ook als bedrijf?

Wat zijn de gevolgen voor een adverteerder?

Simpel. Vergelijkbaar met de inzet van een advertentie met één afbeelding versus een video. Als Facebook ziet dat er veel interactie is, dan wordt je beloond met lagere kosten en een beter resutltaat. Vergelijkbaar dus met de ‘beloning’ die je voor video krijgt.

Kortom, plaats als adverteerder regelmatig berichten op je bedrijfspagina en als er een reactie komt, ga de conversatie aan!

Online Marketing Update Alert
Blijf op de hoogte van de belangrijkste ontwikkelingen van o.a. Facebook, LinkedIn, Google (SEO & AdWords), e-mail, en Marketing Automation.

Verbeter het rendement van je eigen campagnes en/of stuur je online bureau effectiever aan. Abonneer je nu en ontvang Video Updates.

Marketing door