Nieuw: Facebook Messenger als chatbot op je website!

Local Boost Facebook Customer Chat

Facebook Customer Chat

Zo heet de nieuwste functie van Facebook Messenger. Met hulp van een plug-in op je website (stukje code) kun je Facebook Messenger inzetten als chatbot op je website.

Wat is daar het voordeel van?

Deze chat functie maakt het veel gemakkelijker om met bezoekers van je website een conversatie te beginnen op een platform dat bijna iedereen heeft; namelijk Facebook. En als je Facebook hebt, heb je ook Messenger (ongeacht of je hier veel gebruik van maakt). Je bereikbaarheid is dus gigantisch.

Inzet Facebook Messenger chatbots als Marketing Automation tool

Nu denken de meeste bedrijven dat live chatten enorm veel tijd (en dus man/vrouw kracht) kost. Maar dat hoeft dus helemaal niet. Want, sinds kort kun je zogenaamde ‘Chatbots’  het gesprek grotendeels over laten nemen. Dat maakt het tot een nieuwe vorm van Marketing Automation omdat je de hele communicatie flow vooraf geautomatiseerd opgezet hebt. Dat scheelt je niet alleen enorm veel tijd, maar biedt je ook de mogelijkheid het gesprek te sturen en de richting die voor jouw bedrijf belangrijk is; lees: leads genereren!

Wil je weten hoe het werkt? Ervaar het zelf!

Om de potentie te ervaren van een Facebook Messenger Chatbot, kun je het beste simpelweg op deze linkt te klikken.

Je komt  dat in een gesprek met een Chatbot terecht waar een ‘flow’ doorloop waarbij de content die je ziet, afhankelijk is van waar je op geklikt hebt.

 

Het mes snijdt dan aan twee kanten. De bezoeker krijgt relevante informatie op basis van z’n klik gedrag. De gebruikerservaring is optimaal omdat de meeste mensen vanuit Messenger en WhatsApp gewent zijn op deze manier te communiceren. Dat werkt veel gebruiksvriendelijk dan het klikken door een website.  Voordeel voor je bedrijf is dat je in het management systeem precies ziet wie welk pad doorlopen heeft! Enorm krachtig als het om leadgeneratie gaat!

De resultaten

Daar kan ik kort over zijn. De open-ratio’s en CTR liggen bij Facebook Messenger extreem veel hoger dan bij de traditionele e-mail. Open ratio’s van boven 80% zijn eerder regel dan uitzondering.

Met name als je adverteert op Facebook is het echt de moeite waard om de advertentie niet door te laten linken naar een landingspagina maar naar Facebook Messenger. Je zult verbaasd zijn over het resultaat!

 

 

 

Leave a Reply