Wat is Messenger Marketing? De belangrijkste ontwikkeling sinds email marketing!

Messenger Marketing verslaat email met gemak!

De resultaten zijn simpelweg 🚀 skyrocket 🚀 high!

Dit jaar gaat Messenger Marketing definitief doorbreken als de belangrijkste online ontwikkeling sinds email. Niet zo gek als je naar de resultaten kijkt. En, vergeet niet dat sinds kort meer mensen communiceren via messenger platforms als Facebook Messenger en WhatsApp dan via de Social Media platform zelf 😮.

Het verschil tussen email marketing en Messenger Marketing is dat bij email je content via je mailbox krijgt, en bij Messenger Marketing via platforms als Facebook Messenger en WhatsApp.

Net als bij email marketing ga je interactie met je doelgroep aan door ze bijvoorbeeld relevante content te sturen (Content Marketing), aanbiedingen etc. Bij Messenger Marketing werkt de interactie veel gebruiksvriendelijker en de resultaten liegen er niet om!

Zo is de gemiddelde open ratio bij email zo’n 23% en bij Messenger ligt dat op 90%. Maar ook de gemiddelde CTR ligt bij Messenger véél hoger: zo’n 30% terwijl je bij email al blij mag zijn met 4%. Net als bij email kun je bij Messenger Marketing je doelgroep laten ‘abonneren’ om ze goede content te mailen. Maar, let op: hier zijn wel strikte regels aan verbonden om ‘spam’ te voorkomen!

In deze video laat ik je o.a. een korte demo zien van één van de toepassingsmogelijkheden.

 

Wil je meer weten over Messenger Marketing?
Neem dan contact met me op, of probeer de chatbot op deze site eens uit!

Leave a Reply