Adverteren op Social Media?

Social Media platforms als Facebook, Instagram en LinkedIn bieden enorm effectieve advertentiemogelijkheden. Omdat er enorm nauwkeurig getarget kan worden op uw doelgroep én de kosten relatief laag zijn, is het adverteren op Social Media een van de meest effectieve manieren om leads te genereren!

Adverteren op Facebook

Veel bedrijven zijn nog steeds in de veronderstelling dat de berichten die ze plaatsen door alle Facebook volgers gezien worden.
Niets is minder waar, nog geen 5% van de berichten van bedrijven worden getoond aan de volgers. Om als bedrijf zichtbaar te zijn op Facebook, en zeker om leads te genereren is adverteren een absolute must. En dag geldt niet alleen voor B-to-C maar ook B-to-B!

Laser targetting van uw doelgroep

Adverteren op Facebook is een van de goedkoopste manieren om online leads te genereren. Dit komt omdat de kosten relatief laag zijn en er eindeloos veel manieren zijn om uw doelgroep te targetten; op basis van demografische kenmerken, interesses of remarketing. Binnen het Facebook Ads platform kunt u ook adverteren op Instagram. Advertentie campagnes op Facebook kunnen continu op basis van resultaten bijgestuurd worden, inclusief het budget dat u inzet. Zo heeft u optimale grip op uw resultaten.

Een van de laatste ontwikkelingen is de mogelijkheid om leads te genereren via Facebook Messenger Chatbots (zie de pop-up op deze website).

Adverteren op LinkedIn

Net als Facebook biedt LinkedIn ook interessante advertentiemogelijkheden waarbij heel gericht geadverteerd kan worden op uw specifieke doelgroep. Met name in de zakelijke dienstverlening is het genereren van leads via LinkedIn erg interessant, ondanks dat de kosten wat hoger liggen dan bij bijvoorbeeld Facebook.

Onontgonnen gebied en dus een kans!

Ondanks dat er al geruime tijd geadverteerd kan worden op LinkedIn zijn de meeste bedrijven nog onbekend met adverteren op LinkedIn. En juist dat kan een enorme kans voor uw bedrijf zijn! Want, de kans is groot dat u opvalt bij een lage concurrentie van adverteerders die om aandacht vragen.